Diyet Yiyeceklerinde Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar

  • Ev Yemekleri
    Ekleyen:
    1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
    Loading...
    Diyet Yiyeceklerinde Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar

    Diyet Yiyeceklerinde Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar

    1- Hangi yiyecek grubu olursa olsun,kullanılan malzemenin taze olması, yiyeceğin günlük, özellikle bazı tatlıların öğünlük olması gerekir.

    2- Kızartmalar fazla yağ emdiği ve pişirme sırasında dumanlandığı için, sağlığa zararlı hale gelir.Zayıflamak amacıyla diyet yapanların sonuç alması zorlaşabilir.Bu sebele kızartmalardan ısrarla kaçınılmalıdır.

    3- Parça et veya kıyma kullanılan yiyeceklere, hiç yağ konmamalı veya diyet listesindeki yağ miktarına göre kullanılmalıdır.Zaten etin lezzetli, yağ ihtiyacını azaltmaktadır.

    4- Haşlama,fırın veya ızgara tarzında pişen yiyeceklerin hepsi diyette belirtilen yağ miktarına uymak şartıyla pişirilebilir.Bu sebeble burada yalnız birkaç örnek verilecektïr.

    5- Çorbalar, yağsız haşlama tarzında pişirilip diyet süt veya yoğurtla tatlandırılabilir.

    6- Margarinlerden kaçınılmalı, tereyağı çok seyrek ve az miktarda alınmalıdır.

    7- Tavuk ve balık haftada en az bir kere tüketilmelidir.Bu etler de haşlanma veya fırın olarak pişirilmelidir.

    8- Börek,yağ yerine süt-yumurta veya süt tozu-su-yumurta karışımı ile ıslatılmalıdı, arasına konan malzeme hşlama(patates,pırasa,ıspanak,mercimek gibi.) olmalıdır.Peynir kullanılacaksa yağsız olanı tercih edilmeli, gerekirse tuzu alınmalıdır.

    9- Beşamel sos yağsız veya çok az yağla hazırlanarak kullanılmalıdır.

    10- İçinde yağ, sirke, tuz, biber gibi malzemeler bulunan soslar hazırlanıp ağzı kapalı bir kapta (cam şişe veya kavanoz gibi) oda sıcaklığında bir hafta saklanılabilir.Sosa tatlandırıcı konacaksa, kullanmadan hemen önce konmalıdır.Daha erken konursa kimyevi değişme uğrayabilir.

    11- Mayonezin bol yağ ihtiva ettiği unutulmamalı, az kullanılmalıdır.Kullanıldığı salatya ayrıca yağ katılmamalıdır.

     

     

    Malzemeler
    Yapılışı